View unanswered posts | View active topics It is currently Mon Dec 17, 2018 1:48 pm



Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Droe's Sprites, Taking Requests. 
Author Message
User avatar

Joined: Sun Oct 26, 2014 1:01 am
Posts: 113
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: Droe747
Currently Playing: Kingdom Hearts
Waifu: girls w/ black hair
Reply with quote
SilverVortex wrote:
this looks really good, as with lots of your other deviants. a few of the colours look too similar to be called shades though.


Thanks!

yeah I maybe kinda just used a color picker on Lucina's Smash Ultimate render (oops)
Other people have critiqued me on color as well.

Updated ver.

Image

I also made her taller and cleaned up the hem of her tunic a little, among other things.
something seems off with her pose but I'll get to that later.
lemme know whatcha think.

_________________
||-// <3


Sun Oct 07, 2018 2:28 am
Profile
SSF2 Developer
User avatar

Joined: Wed Nov 12, 2008 4:13 pm
Posts: 7229
Country: Netherlands (nl)
Gender: Male
Waifu: ElvisDitto
Reply with quote
Long time no see Droe! Glad to see you're still keeping at it! Keep up the good work.

_________________
ImageImageImage

(you can now tweet mean things at me on Twitter @StevenEggplant)


Sun Oct 07, 2018 4:26 am
Profile
User avatar

Joined: Sun Oct 26, 2014 1:01 am
Posts: 113
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: Droe747
Currently Playing: Kingdom Hearts
Waifu: girls w/ black hair
Reply with quote
Steven wrote:
Long time no see Droe! Glad to see you're still keeping at it! Keep up the good work.


Thanks, man I really appreciate it <3

_________________
||-// <3


Last edited by Droe on Sat Oct 13, 2018 2:15 am, edited 1 time in total.



Sun Oct 07, 2018 4:21 pm
Profile
User avatar

Joined: Sat Sep 15, 2018 2:03 am
Posts: 64
Country: Ireland (ie)
Gender: Male
MGN Username: luigiiscool
Currently Playing: Zelda OOT
Waifu: Natsuki
Reply with quote
Droe wrote:
SilverVortex wrote:
this looks really good, as with lots of your other deviants. a few of the colours look too similar to be called shades though.


Thanks!

yeah I maybe kinda just used a color picker on Lucina's Smash Ultimate render (oops)
Other people have critiqued me on color as well.

Updated ver.

Image

I also made her taller and cleaned up the hem of her tunic a little, among other things.
something seems off with her pose but I'll get to that later.
lemme know whatcha think.

that's loads better, but i still have a few minor and major nitpicks
1. the skin tone. it's way too white, i'd probably give it marth's skin tone colour.
2. both of the cuffs at the end of the sleeves aren't really distinguishable from pieces of tissue. no offense.
3. the scarf is also not really distinguishable from the hair, although it's more distinguishable than the tiss---i mean the cuffs.

i edited your sprite to fix some of the problems, as listed below.
Image
improved colours and skin tones.
fixed hair based on FE:A
touched up some details on her outfit
added some... body features, i'll say
touched up golden hairband.

and that's about it, i think, keep going with your sprites, they're pretty good!

_________________
MGN Name: luigiiscool (yes i know it's stupid but i can't change it)
Mains: :luigi: :ichigo: :pit:
Secondaries: :mario: :sheik: :marth: :peach: :sonic:


Wed Oct 10, 2018 10:11 am
Profile
User avatar

Joined: Sun Oct 26, 2014 1:01 am
Posts: 113
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: Droe747
Currently Playing: Kingdom Hearts
Waifu: girls w/ black hair
Reply with quote
First off I would like to thank you for taking your time to critique and help me so thanks. <3

Updated version for reference throughout this post.

Image

There is a lot here, so I will tackle it in chunks

SilverVortex wrote:
1. the skin tone. it's way too white, i'd probably give it Marth's skin tone colour.
2. both of the cuffs at the end of the sleeves aren't really distinguishable from pieces of tissue. no offense.
3. the scarf is also not really distinguishable from the hair, although it's more distinguishable than the tiss---I mean the cuffs.


1. I did add a little melanin no, but I did make her skin darker, but if it's still too bright lemme know.
2. I don't really get what you're saying here but, no offence taken!
3. I did add an outline to her hair coming down onto her chest, whilst also making the cape darker.

SilverVortex wrote:
1. improved colours and skin tones.
2. fixed hair based on FE:A
3. touched up some details on her outfit
4. added some... body features, i'll say
5. touched up golden hairband.


Edit: Important note, I am not critiquing you here. I am looking at what you're saying as suggestions and replying.

2. I do see what you're going for but I personally think the spikes are a bit much.
4. I'm not really sure what you did for "body features". I did overlay mine and yours and saw there are a few extra pixels near the hip and chest so I have a decent idea. and Lucina is pretty flat in the chest compartment so there's no need for improvement there lol.
SilverVortex wrote:

and that's about it, i think, keep going with your sprites, they're pretty good!


Thanks and back atcha bud. You're not too bad yourself.

If I got anything wrong, or I just messed up something lemme know!

<3

_________________
||-// <3


Thu Oct 11, 2018 12:41 pm
Profile
User avatar

Joined: Sat Sep 15, 2018 2:03 am
Posts: 64
Country: Ireland (ie)
Gender: Male
MGN Username: luigiiscool
Currently Playing: Zelda OOT
Waifu: Natsuki
Reply with quote
Droe wrote:
[ Image ]
1. I did add a little melanin no, but I did make her skin darker, but if it's still too bright lemme know.
2. I don't really get what you're saying here but, no offence taken!
3. I did add an outline to her hair coming down onto her chest, whilst also making the cape darker.

it's certainly an improvement nonetheless, but it could be the slightest bit darker. sorry if i'm a little annoying
Droe wrote:
2. I do see what you're going for but I personally think the spikes are a bit much.

idk i feel that the stray pieces of hair are necessary, but yeah i think i added a bit too many
Droe wrote:
4. I'm not really sure what you did for "body features". I did overlay mine and yours and saw there are a few extra pixels near the hip and chest so I have a decent idea. and Lucina is pretty flat in the chest compartment so there's no need for improvement there lol

oh come on she's not completely flat
Droe wrote:
Thanks and back atcha bud. You're not too bad yourself.

thank you :colonthree:

_________________
MGN Name: luigiiscool (yes i know it's stupid but i can't change it)
Mains: :luigi: :ichigo: :pit:
Secondaries: :mario: :sheik: :marth: :peach: :sonic:


Fri Oct 12, 2018 12:56 am
Profile
User avatar

Joined: Sun Oct 26, 2014 1:01 am
Posts: 113
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: Droe747
Currently Playing: Kingdom Hearts
Waifu: girls w/ black hair
Reply with quote
SilverVortex wrote:
it's certainly an improvement nonetheless, but it could be the slightest bit darker. sorry if I'm a little annoying

Nah, you're not annoying, criticism is needed. don't feel bad for saying something about someone's work. there is ALWAYS need for improvement. I am here for critique after all.
SilverVortex wrote:
Droe wrote:
2. I do see what you're going for but I personally think the spikes are a bit much.

idk I feel that the stray pieces of hair are necessary, but yeah I think I added a bit too many

It does kinda look like :sonic: amirite
SilverVortex wrote:
Droe wrote:
4. I'm not really sure what you did for "body features". I did overlay mine and yours and saw there are a few extra pixels near the hip and chest so I have a decent idea. and Lucina is pretty flat in the chest compartment so there's no need for improvement there lol

oh come on she's not completely flat

Yeah, she is. flat is justice cmon
SilverVortex wrote:
Droe wrote:
Thanks and back atcha bud. You're not too bad yourself.

thank you :colonthree:

Np

Updoot:
Image
Updated stance and leg position
Her legs look off :pikathinking: but I'll get to that later. I need to work on anatomy.
Lemme know whatcha think!

_________________
||-// <3


Sat Oct 13, 2018 1:54 am
Profile
User avatar

Joined: Sun Oct 26, 2014 1:01 am
Posts: 113
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: Droe747
Currently Playing: Kingdom Hearts
Waifu: girls w/ black hair
Reply with quote
UpadatueaA:


Lucina:

Image

Idle GIF

Image

Looks choppy, But I'm just a kid messing around in paint.net with no prior experience.
But, that's why I need some good old-fashioned constructive criticism!
so it doesn't look bad!
Lemme know what you think. <3

_________________
||-// <3


Tue Oct 16, 2018 1:00 am
Profile
User avatar

Joined: Sat Aug 17, 2013 3:05 am
Posts: 424
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: TaylorGang
Skype: taylor nicty
Currently Playing: SSF2
Reply with quote
Droe wrote:
UpadatueaA:


Lucina:

[ Image ]

Idle GIF

[ Image ]

Looks choppy, But I'm just a kid messing around in paint.net with no prior experience.
But, that's why I need some good old-fashioned constructive criticism!
so it doesn't look bad!
Lemme know what you think. <3


You have become so good!

_________________
Image
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCvnbRw ... k-SBurNvsg
Twitter:
https://twitter.com/TaylorJames1234?lang=en
Instagram:
https://www.instagram.com/taypalacio/


Tue Oct 23, 2018 10:43 pm
Profile
User avatar

Joined: Sun Oct 26, 2014 1:01 am
Posts: 113
Country: United States (us)
Gender: Male
MGN Username: Droe747
Currently Playing: Kingdom Hearts
Waifu: girls w/ black hair
Reply with quote
tay wrote:
You have become so good!


Thanks <3

_________________
||-// <3


Wed Oct 24, 2018 11:03 am
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.